Zurück nach Holland?

4 mei 2019 - Kassel, Duitsland

[ Voor de Nederlandse vertaling, doe jezelf (en mij) een lol, en scroll eventjes naar onderen. Ik beloof je dat er geen reclameblok in staat! :) ]

Die schönste Party des Jahres findet jedes Jahr um Ostern in Schijndel statt. Ich spreche natürlich von Paaspop. Dieses Jahr würde ich zum sechsten Mal "paaspoppen" und ein Aufenthalt im schönen Deutschland würde mich nicht davon abhalten, dieses Jahr wieder zu "paaspoppen".
Nach einem gemütlichen Abend mit Estefania bei ALEX war es am Donnerstag, nach einer Unterrichtsstunde wieder Zeit mit dem Flixbus nach Schijndel zu reisen. Setzt euch hin, nehmt einen Drink. Wenn du zur Toilette gehen müsst, mache es jetzt, denn ich habe noch genug zu erzählen.

Nach einer langen Reise von 7 Stunden, einschließlich eines zweistündigen Überstiegs in Dortmund, wo ich angesprochen bin durch Streuner und um danach wieder mit einer Frau im Bus saß, die anscheiend Darmprobleme hatte (sie hat die ganze Zeit gefurzt) , war ich endlich wieder im schönen Brabant zurück.
Noes holte mich ab am Bahnhof in Eindhoven. :) (Danke <3)

Am Freitag war es endlich Zeit für Paaspop. Jedes Jahr ist es Tradition, sich bei uns zu treffen, etwas zu trinken und nach Paaspop zu laufen. Dieses Jahr bei wunderschönem Wetter! Ein schöner Tag auf Paaspop, danach bei mir zu Hause wieder etwas trinken und so drei Tage hintereinander. Ich habe coole Konzerte gesehen (Ronnie Flex (2x), Bizzey, Nafthaly Ramona, Davina Michelle, Baby Blue, usw.) , viel getanzt, genug getrunken und viele Leute gesehen, die dachten, dass ich plötzlich zurück war. Ja, Kinder, ich war für ein Wochenende zurück!

Am Montagmorgen war es Zeit nach Deutschland zurückzukehren, weil Chemèhne mich natürlich vermisst hat. :)
Romy und ihre Eltern haben mich abgeholt und zusammen reisten wir nach Marburg, wo Romy und Anita studieren. Zur Abwechslung habe ich einen ganzen Tag in Marburg verbracht. Zusammen mit Anita und Romy habe ich etwas getrunken beim Wasser und als wir beschlossen, etwas zu essen, sahen wir Wasserfahrräder. Ja, das habt ihr gut gelesen, Wasserfahrräder!
Aber bevor wir in dieses Wasserfahrrad kamen, waren schon 5 Minuten vorbei. Die Leute bekamen trotzdem einen Show :). Nachdem haben wir etwas gegessen bei einem mexikanischen Restaurant und wir haben auch noch Fotos mitten in einer schönen Straße gemacht. Danach sind wir wieder bergauf gelaufen nach Romy. Wenn ihr es noch nicht wisst, Marburg besteht hauptsächlich aus Hügeln, sehr steilen Hügeln. Romy lebt auf so einem steilen Hügel. Ganz toll!
Nach einem wunderschönen Tag in Marburg war es für mich wieder Zeit, nach Chemèhne zurückzukehren. Ich hatte sie schon einen Tag auf meine gemütliche Anwesenheit warten lassen.

Meine Damen und Herren, lassen Sie mich etwas Informatives sagen: In Deutschland gibt es manchmal auch Probleme mit den Öffentlichen Verkehrsmitteln (OV), wodurch man die letzten beiden Straßenbahnen und Busse nicht mehr erreichen können und wodurch man dann einen  willkürlichen Bus nehmt und eigentlicht nicht weiß, wo man sich gerade befindet. Nach einer Reise durch ganz Kassel, hatte ich den Busfahrer gefragt wo ich war und ich hatte Glück, dass er mich erbärmlich fand und mich deshalb zu Hause abgesetzt hat.

Während der Woche hatten wir Unterricht auf der Uni (für die Leute, die denken, dass ich hier nur schöne Sachen mache.)

Estefania und Katia besuchten uns am Freitag und wir wurden wieder in die mexikanische Kultur eingeführt. Wir bekamen mexikanische Süßigkeiten, mit Chili und Alkohol (Qué?????)
Am Samstag hatten Estefania und Katia meine Kochkünste ausprobiert und danach waren wir auf einer Party an der Universität. Es war wieder ganz toll!

Am Sonntag kam Mirthe zu uns, sie würde bis Donnerstag bleiben. Natürlich wollten wir Mirthe Kassel zeigen, also gingen wir zu einer Uni-Party, musste Chemèhne fallen, gingen wir mit Freunden in die Stadt, tranken wir etwas, trafen wir Mutter Dino (es gibt eine Dino-Ausstellung in Kassel), haben wir Sushi gegessen und gingen Chemèhne und ich mit Romy, Mirthe und Katia zum Herkules-Denkmal. So schön und wieder ganz hoch.

Am nächsten Tag, Donnerstag, vrebrachte ich den ganzen Tag mit Romy, die einen Nacht geblieben war. Wir haben wieder viel gelacht, aber am Ende des Tages war es Zeit für Romy, wieder nach Hause zu gehen.

Gestern sind wir mit der sogenannten Shopping Night mit Elisa in die Stadt gefahren.  Heute ist das Wetter etwas traurig, und Autofahrer müssen ständig hupen und viel Lärm machen, daher ist es hier nicht sehr ruhig.

Nächste Woche fahren wir mit Katia und Estefania für 3 Tage nach Berlin, daher wird mein Blog für nächste Woche auch später erscheinen.  :D

Momentan ist meine Sprechzeit wieder vorbei, für einige von euch vielleicht eine Erleichterung! Wenn du meinen Rat zu Beginn meines Blogs ignoriert hattest, kannst du jetzt wieder auf die Toilette gehen. Vergisst du das Toilettenpapier nicht!
Ich wünsche euch ein schönes Wochenende!

Tschüss,
Iris

____________________________________________________________________________________
[ Ja, joeee je hebt mijn advies opgevolgd! Super! :) Hier is de Nederlandse vertaling!]

Het gezelligste feestje van het jaar vindt ieder jaar rond Pasen weer in Schijndel plaats. Ik heb het natuurlijk over Paaspop! Dit jaar zou voor mij de zesde keer worden dat ik zou gaan en zelfs een verblijf in het mooie Duitsland zou mij er niet trafen wir Muttervan weerhouden om ook dit jaar weer naar Paaspop te gaan. Na een avond gezellig met Estefania wat gedronken te hebben bij ALEX, was het de volgende dag na een les weer tijd om met de Flixbus naar Schijndel te reizen. Ga er lekker voor zitten, pak wat te drinken. Als je naar het toilet moet, doe dat dan nu, want ik heb weer genoeg te vertellen.

Na een lange reis van 7 uur, waarvan 2 uur overstap in Dortmund, daar steeds aangesproken te worden door zwervers, om daarna weer lekker in de bus te zitten met een vrouw die enorme darmproblemen lijkt te hebben, was ik eindelijk weer in het prachtige Brabant terug.
Noes kwam mij ophalen op het Centraal Station in Eindhoven en ik dacht mooi door het station naar de voorkant te lopen, waar Noes dus op mij stond te wachten. Maar zelfs wanneer ik niet meer iedere dag met NS reis, zitten ze mij toch dwars. Gezien ik mijn OV-chipkaart niet meer bij had (omdat mijn studentenreisproduct tijdelijk op stop staat, want ja, Duitsland), mocht ik niet door het station heen lopen, wat ervoor zorgde dat ik buiten om moest lopen, leuk, zo rond 12 uur. Altijd gezellig. Welkom terug in Nederland, Iris!

Nou, laten we even verder springen naar Paaspop. Ieder jaar is het traditie om bij mij te verzamelen, beetje wat te drinken, en lekker naar Paaspop te lopen. Dit jaar ook met prachtig weer! Een gezellige, drukke dag op Paaspop, bij mij thuis nadien nog wat drinken en zo drie dagen op rij. Leuke optredens gezien, veel gedanst, genoeg gedronken, veel mensen gezien die dachten dat ik ineens terug was uit Duitsland, ja kinders, voor een weekend was ik terug!

Op maandagochtend was het weer tijd om terug te gaan naar Duitsland, want Chemèhne miste mij natuurlijk. Romy en haar ouders haalden mij op en samen reisden we naar Marburg, daar studeren Romy en Anita. Voor de verandering bracht ik een hele dag door in Marburg. Samen met Anita en Romy hebben we aan het water op het terras gezeten en toen we besloten wat te gaan eten, kwamen er waterfietsen op ons pad. Jawel, dat hebben jullie goed gelezen, waterfietsen. Maar eer dat we dat bootje in kwamen waren er al 5 minuten voorbij, die Duitsers hebben in ieder geval een show gekregen. Nog wat gegeten bij een Mexicaans restaurant, foto’s gemaakt midden in een mooi straatje, en weer berg op naar Romy. Mocht je het nog niet weten, Marburg bestaat voornamelijk uit heuvels, erg steile heuvels. Romy woont boven op zo’n steile heuvel. Superleuk dus.
Na een gezellige dag in Marburg was het tijd om weer terug te keren naar Chemèhne, ik had haar al een dag langer op mijn geweldige aanwezigheid laten wachten.
Dames en heren, laat ik jullie iets leuks vertellen: Ook in Duitsland zijn er soms problemen met het OV, waardoor je de laatste twee trams en bussen niet meer haalt, en je dan maar een random bus neemt en je geen idee hebt waar je bent na een reis door Kassel. Had ik even het geluk dat de buschauffeur mij zielig vond en me dus thuis afzette.

Doordeweeks hadden we gewoon colleges (voor de mensen die denken dat ik hier alleen maar leuke dingen doe!)

Op vrijdag zijn Estefania en Katia bij ons geweest, we hebben weer kennis gemaakt met de Mexicaanse cultuur. Op zaterdag heb ik mijn kookkunsten laten proeven aan Estefania en Katia en zijn we nadien naar een feestje geweest op de universiteit, was weer erg gezellig!

Op zondag kwam Mirthe naar ons, ze zou tot donderdag blijven. Natuurlijk wilden wij Kassel aan Mirthe laten zien, dus zijn we naar een universiteitsfeestje geweest, moest Chemèhne zo nodig vallen, zijn we de stad in geweest met vrienden, hebben we wat gedronken, hebben we moeder Dino ontmoet (er is dus een Dino-tentoonstelling in Kassel), hebben we sushi gegeten (voor herhaling vatbaar) en zijn Chemèhne en ik samen met Mirthe, Romy, Katia naar het Herkules-monument geweest. Weer lekker de hoogte in dus!
De volgende dag, inmiddels donderdag, heb ik de hele dag samen met Romy gespendeerd, die een nacht was blijven logeren. We hebben weer erg veel gelachen, maar aan het eind van de dag was het voor Romy weer tijd om naar huis te gaan L.

Gisteren zijn we met de zogenoemde Shopping-Night samen met Elisa de stad in geweest. Ohja, ook hier in Duitsland mag Chemèhne genieten van mijn geweldige muziek doormiddel van een JBL-box. Naast Lil’ Kleine, Jake Miller en André Hazes, ook nog een beetje top 40 hoor!
Vandaag is het een beetje treurig weer, en automobilisten vinden het weer nodig om de hele tijd te toeteren en veel lawaai te maken, dus erg rustig is het hier niet.

Volgende week gaan we samen met Katia en Estefania 3 dagen naar Berlijn, dus ook voor die week zal mijn blog pas later komen.

Voor nu zit mijn spreektijd er weer op, voor sommigen van jullie misschien een hele opluchting! Indien je mijn advies aan het begin van mijn blog had genegeerd, kan je nu weer lekker naar het toilet, vergeet het toiletpapier niet! Geniet van het weekend!

Liefs,
Iris

1. Josien Hellins:
    4 mei 2019
    Een genot om lezen ik kijk uit naar de volgende leef zo voort meid en geniet
  2. Annemiek:
    4 mei 2019
    Haha! Wat schrijf je toch leuk... het enige wat ik van paaspop heb meegekregen is het paasverhaal via fb... fantastisch! De billen uit mn broek gelachen.. wa unne kêrel! Ik geniet van je verhalen en maak er op uit dat je een geweldige tijd hebt daar! X miekske