Märchen auf der Toilette in Kassel

9 april 2019 - Kassel, Duitsland

[ Voor de Nederlandse vertaling, scroll naar onderen! ]
Hallo!

Da bin ich wieder mit einem Blog voller Erfahrungen aus meiner ersten Woche in Kassel.
Seid bereit, schnappt ihr euch eine Schüssel Popcorn und genießt die "Iris Show".

Am Montag hatte Chemèhne die wunderbare Idee, zur Uni zu gehen. Ein weiser Mann sagte einmal; "Es ist nie zu früh, sich zu orientieren." Nein, nur ein Witz, ich habe wirklich keine Ahnung wer das gesagt hat, aber wir dachten, dass es eine kluge Idee war.

Einmal angekommen, nach eine kurze Diskussion über wer an die Tür klopfen würde (ich :) ), sind wir nach ca. 15 Minuten wieder draußen mit Formularen in unserem Rucksack.
Der Campus selbst ist ziemlich groß, auf jeden Fall viel größer als Fontys, daher war es immer eine ziemliche Suche nach dem richtigen Ort.

Direkt zur Mensa, da wir ein bisschen Hunger hatten. Es stellte sich heraus, dass sie da Schokoladenmousse zum Mittagessen hatten! Dreimal raten, was wir gegessen haben ;).

Die Stadt ein bisschen kennen lernen, was werden wir tun? "CityPoint macht Spaß," sagte Chemèhne. Kind, ich glaube dir, also wir gehen zu CityPoint.
Wirklich, ich hatte den Eindruck, Efteling noch nicht verlassen zu haben, denn es gab in CityPoint verschiedene Märchen mit Osterhasen ausgebildet (z.B. Rapunzel und Hänsel & Gretel).

Nach einem anstrengenden Tag fanden wir einen ruhigen Ort in der Nähe unserer Wohnung, auf einem Hügel mit einem schönem Blick auf der Stadt.

Wir hatten zuvor (und wieder am Dienstag) bemerkt, dass es auf unserem Balkon keine Stühle gab. Und was machen die Leute auf einem Balkon ohne Sitze? Richtig, gar nichts :). Also, ab ins Ikea! Wortwitze gemacht, Chemèhne, die keinen Eistee einschenken kann, Stühle ausprobiert und schließlich das gefunden, was wir brauchten. Nun zurück mit dem Bus und der Tram zu unserer Wohnung. Schön, mit einem Stuhl und einer Tasche pro Person. Ich kann ihr sagen: War ein Erfolg! (Nein, ich meine es! Wir kamen mit unseren Sachen nach Hause)
Dann kam die Hölle, die Sitze zusammenzubauen, wieder ein Erfolg! Hat ihr nicht erwartet? ;)

Ah, ich bin etwas vergessen. Wir machen nicht nur seriöse Sachen in Kassel. Wir haben auch Cocktails getrunken bei ALEX (Café). ;)

Wenn ihr einmal nach Kassel würdet, solltet ihr unbedingt den Bergpark Wilhelmshöhe besuchen, um das Schloss und das Herkules-Monument zu bewundern, aber auch einfach um die Natur zu genießen. Aber ich sage ihr schon, es ist ein langer Weg zu unserem großen Freund Herkules. Meine Güte, nach über 500 Schritten war ich froh, dass es ein Café (mit eine Toilette!!!) gab, wo wir sitzen konnten mit einer schönen Aussicht.

Nach mehr als 1000 Schritten an diesem Tag stolpere ich über eine kleine Treppe direkt vor unserem Haus. Gut gemacht, Iris!

(Auch Schafe auf dem Rückweg gesehen, nicht unwichtig :) )

Am Freitag haben wir ein bisschen geshoppt, also nicht viele interessante Dinge für euch. Es sei denn, ihr euch interessiert für die T-Shirts usw. die ich gekauft habe :) . Wir haben abends bei Peter Pane gegessen (auf jeden Fall zu empfehlen!). Sie haben dort leckere Burger!
Auf der Toilette wirst du auch vorgelesen, Märchen, also ich habe Efteling noch immer nicht verlassen.

Am Samstag sind wir zum Frühlingsfest gegangen. "Aber was ist das denn, Iris?" Liebe Leute, ich werde es erklären. Ein Frühlingsfest ist eine große Messe, mit verschiedene Attraktionen und Stände mit Popcorn und Zuckerwatte, usw. Es gibt dort auch viele Deutsche, ich empfehle es auf jeden Fall. Es war ein bisschen teuer, aber sehr schön um einfach zu laufen.
Wir sind auch zur Orangerie gewesen. Die Orangerie ist ein Schloss mit umliegenden Parks, also wir haben in Gras gesessen. Das Wetter war schön, also :)

Am Sonntag haben wir nicht viel interessantes gemacht, wir haben das Wetter genossen.

Nächste Woche werde ich euch von unserer ersten offiziellen Woche an der Uni Kassel erzählen, ansonsten werde ich lange reden und ihr habt wahrscheinlich etwas Besseres zu tun! :)

Danke für das Lesen und bis zum nächsten Mal!

Mit lieben Grüßen,
Iris

________________________________________________________________
NEDERLANDERS hiero hey hoi!

Hoi!

Daar ben ik weer met een blog vol ervaringen uit mijn eerste week hier in Kassel.
Zet jullie schrap, pak er een bak popcorn bij en geniet van de "Iris show"!

Op maandag had Chemèhne het wonderlijke idee, om naar de uni te gaan. Een wijze man zei ooit; "Het is nooit te vroeg, je te oriënteren." Nee, grapje, geen flauw idee wie dat gezegd heeft, maar wij dachten op dat moment dat het een goed idee was.

Eenmaal op de uni aangekomen, na een korte discussie over wie op de deur zou kloppen bij het International Office (ik :) ), zijn we na circa 15 minuten weer buiten met formulieren in onze rugzak (waaronder een gratis reizen ticket voor de deelstaat Hessen joejoe!) De campus zelf is aanzienlijk groot, in ieder geval veel groter dan Fontys, vandaar dat het een redelijke speurtocht was naar de juiste plaats. (We kunnen niet allemaal padvinders zijn, of wel dan?)

Direct naar de Mensa, dit is een grote cafetaria van de universiteit waar men goedkoop (en redelijk lekker) kan eten. Bleek ook nog dat ze chocolademousse hadden die dag! Driemaal raden, wat wij gegeten hebben ;).

Mhm, we wilden de stad wel een beetje leren kennen, wat zullen we doen? "CityPoint is wel leuk," zei Chemèhne. Kind, ik geloof je meteen, dus laten we naar CityPoint gaan.
Werkelijk, ik had het idee dat ik de Efteling niet verlaten had, omdat er in CityPoint verschillende sprookjes werden uitgebeeld met paashazen (bijv. Rapunzel en Hans & Grietje).

Na een volle dag vonden wij een rustig plekje in de buurt van ons appartement, boven op een heuvel met een mooi uitzicht over de stad.

Wij hadden op de dag van aankomst in ons appartement (en we werden er op dinsdag wederom mee geconfronteerd) gemerkt dat er op ons balkon geen stoeltjes stonden. En Sherlock, wat doen mensen op een balkon zonder stoeltjes? Juist, helemaal niets! Goed werk Sherlock! Dus, op naar de IKEA!
Woordgrappen gemaakt, Chemèhne, die geen ijsthee inschenken kan, stoelen uitgeprobeerd en uiteindelijk datgene gevonden, dat wij nodig hadden. Nu was het tijd om terug te gaan met de bus en de tramp naar onze woning. Tof, leuk, geweldig, met een stoel en een tas per persoon. Zie je ons al gaan? Nee? Had je bij moeten zijn, jammer dus. Maar, het was best een succes. De stoelen waren nog heel ( Chemèhne en ik ook, voor het geval dat jullie dat wilden weten :) ), alles zat nog in de tas. Toen kwam de hel, om de stoelen in elkaar te zetten. Wederom een succes! Hadden jullie niet verwacht, of wel? ;)

Oh, ik ben ook nog wat vergeten, of niet, het is maar net hoe je het bekijkt. Wij doen niet alleen serieuze dingen in Kassel, we hebben ook nog ons alcohol gehalte up-to-date gehouden middels cocktails bij ALEX (café) :).

Mochten jullie ooit naar Kassel willen gaan, moeten jullie zeker eens het Bergpark Wilhelmshöhe bezoeken, om het kasteel en het Hercules monument te bewonderen, maar ook gewoon om van de prachtige natuur daar te genieten. Maar, ik zal jullie alvast een geheimpje verklappen, het is best een lange weg naar onze grote vriend Hercules. Mijn God, na een wandeling die alleen maar heuvelopwaarts ging en 500+ traptreden, was ik blij dat ik een café (met toilet!!) spotte, waar we even konden zitten en wat hebben gedronken onder het genot van een prachtig uitzicht.

(Ook hebben we schapen op de terugweg gezien, niet geheel onbelangrijk! :) )

Op vrijdag hebben we een beetje geshopt, niet heel veel interessante dingen dus om hier te schrijven voor jullie. Tenzij jullie je interesseren voor de t-shirts etc. die ik gekocht heb :). We hebben in de avond gegeten bij Peter Pane (zeker aan te raden!). Daar hebben ze enorm lekkere hamburgers! Op het toilet wordt men ook voorgelezen, sprookjes, dus wederom ben ik de Efteling klaarblijkelijk nog niet uit.

Op zaterdag zijn we naar het Frühlingsfest geweest. "Maar, wat is dat dan, Iris?" Lieve kinders (volwassenen, voel jullie ook aangesproken!), dat zal ik jullie eens vriendelijk uitleggen (of in ieder geval een poging doen tot). Een Frühlingsfest is een soort grote kermis, met diverse attracties, grijpkramen, spelletjes (touwtje trekken etc.) en kraampjes met popcorn en suikerspinnen, maar ook gekke snacks zoals bloemkool (met een sausje). Veel Duitsers, gezelligheid, dus ik zal het zeker aanraden mocht je denken "Goh, zou ik hierheen kunnen gaan?"
Het was een beetje duur, maar ook al leuk om gewoon rond te lopen.
Ook zijn we naar de Orangerie geweest. De Orangerie is een kasteel met omliggende parken en daar hebben we dus lekker in het gras gezeten, beetje mensen kijken (lekkere bezigheid toch?). Het weer was top, dusja! :)

Op zondag hebben we niet veel interessants gedaan, voornamelijk van het weer genoten.

Volgende week zal ik vertellen over onze eerste officiële week aan de uni van Kassel, anders praat ik weer te lang en gezien mijn spreektijd op is en jullie waarschijnlijk nog een hoop andere dingen te doen hebben, laat ik het voor deze week hierbij.

Dankjewel voor het lezen en tot de volgende keer!

Groetjes uit Kassel (ook van de wasberen!)
Iris

1. Myriam:
    Kus papa mama Cas❤
  2. Annemiek:
    9 april 2019
    Wa bende toch unne prekert
  3. Marcel:
    Erste woche ihres märchens! Viel spaß !! Tjussie, Onkel Marcie 😂💋
  4. Willemien brans 💋:
    9 april 2019
    Het gaat bij jullie hetzelfde als in Leipzig 😝😝. Veel plezier en ook wat studeren hoor. 🧐🧐
  5. Remco:
    10 april 2019
    Kind, wat vertel je op een geweldige manier. Ik zie zo precies voor me hoe jullie met het of van de Ikea terug naar huis gegaan zijn, ik ben er hier in Leipzig getuige van geweest toen ik met twee meiden uit Finland naar de Ikea gegaan ben en zij dus helemaal bepakt en gezakt in de bus zaten😂😂 Groetjes, en heel veel plezier en succes natuurlijk! Ook de groetjes aan die muppet die bij je woond!😘
  6. Nicole:
    10 april 2019
    SUPER GEIL TOLL IRRE😂😂😂😎😘
  7. Veerle:
    13 april 2019
    Geniet van je tijd daar!!